Kirchzarten, Swartwald dag 10 - 10 september

10 september 2013 - Kirchzarten, Duitsland

Laatste dag van onze reis, heerlijk wakker geworden, ff douchen, we krijgen een heerlijk ontbijt, kletsen met Patrick Franke, eigenaar en beroemd kok in de omgeving. Leuke man. Wat een geweldige mooie plek om de vakantie af te sluiten, dit vinden wij allebei, zo gezellig en mooi hier. Alleen het weer ik "pokke". Het komt werkelijk met bakken uit de hemel hier, een werknemer die de tap komt schoonmaken, vertelt ons dat dit vandaag de hele dag zo zal zijn, weet hij uit ervaring te vertellen. Ja en we zitten tenslotte tussen de bergen dus die wolken blijven lekker lang hangen, volgens de vriendelijke man..... We kijken elkaar aan en zeggen bijna tegelijkertijd, het is maar goed dat we vandaag naar huis gaan!!!! 9.50 uur rijden we weg uit Kirchzarten, ik zie aan het eind van de straat nog een bordje: ende. Hoe toepasselijk hahahaha We rijden langs mooie gebieden in de bergen, valt op dat hier nog veel wijn geteeld wordt. 12.49 uur in het Lorelei-tal. om 13.00 uur ff pauze, in een raststatte en jawel hoor......bockwurst mit pommes und currywurst mit pommes !!!! En weer op weg...zon is door gebroken maar een uur later alweer weg, regen, flinke regen, stortbui!!!, Rustig heel rustig wordt er gereden, 14 graden. Nog 78 km te gaan. En de zon breekt weer door. Sjaak vliegt met z'n auto over de autostrasse (taxi witte Italiaan hahahaha.... in Italie hebben we veel taxis zien rijden, allemaal wit, kaliber onze auto) We zitten dichtbij Viersen. Sjaak snuit zijn neus, volgens mij raakt ie geemotioneerd omdat de reis er bijna op zit....hahahaha    zonnetje schijnt . 15.31 uur, THUIS (Ilse staat op de oprit is net thuis gekomen, Juul is in de keuken en Roos staat onder de douche) We hebben genoten, super vakantie gehad, heerlijk ontspannen reis, leuke reis, veel gezien, veel gedaan, leuke mensen ontmoet.......maar het thuiskomen is toch ook weer heerlijk!!!!