Dag 5 Wakker worden in Piazze Cetona en Dag 6 vrijdag

6 september 2013 - Castelleone, Italië

Locanda Toscanin is geweldig.Lekker ontbijt, leuke vrouw LInda,  nog even een foto en tanken in dit dorp, 1,63 per liter, lekker goedkoop. 9,36 uur rijden we weer naar onze volgende B&B. Nu nog 23 graden maar dat zal snel oplopen. Aquasanta Terme naar Castle diLuco aan de Adriatische kust. Gestopt in Salanbarra bij een antiquar, echte rommel en we rijden verder. Beetje last van de wijn van gisteren. Prachtige route weer, veel bergen, wel slechte hobbel wegen, komt mij niet  zo goed uit...... temperatuur loopt op tot 33 graden, wel zien we een paar wolken. Veel tunnels door de bergen, prachtige ver gezichten , 13,28 uur arrive bij het kasteel. Onze routemiep stuurt ons via een landweggetje (karresporen) achter een kerkhof omhoog, steeds smaller ombegaanbaar, komen wel richting kasteel maar ook weer niet.....verschrikkelijke route, eng smal en onbegaanbaar !!!!!sjaak draait, vraag me niet hoe hij dit klaar krijgt .....ik vraag later de weg aan een vriendelijke bloemenverkoper......eindelijk op de goede weg. Prachtig, worden ontvangen door Laura de eigenaresse van het kasteel, showt ons het mooie appartement zien en waar we kunnen ontbijten morgen, een hele klim in die hitte......ook zij hijgt !!! We krijgen een rondleiding dat zij heeft geerfd, Ook de gevangenis krijgen we te zien, woonkamer, waar nog van alles op de muur staat geschreven. en verteld dat het kasteel op een rots gebouw is (travertin) dat zie je ook aan de vloeren en muren. terug naar appartement en rusten even. Alle restaurants blijken later dicht te zijn of nog niet open, besluiten we om naar een mercato te gaan en daar vers eten te halen en thuis op ons eigen kasteelterras op te eten.Rucola met meloen, parmaham, tomaat, balsamicosaus, champignonpesto en toast. Heerlijk gegeten, poes uit de buurt eet de restjes. en geiten krijgen de rest van de rucola en tomaten. Begint donker te worden, de heer des huizes komt thuis, Francesco. Sjaak zoekt onder tussen een zender op tv, en ja hoor......De wereld draait door.....Ik ga naar binnen want de muggen genieten van mijn gratis bloeddonatie.... morgen ontbijt tussen 8 enn 9.30uur.

dag 6 vrijdag

7.30 uur de wekker gaat. Klop op de kasteeldeur, Francesco opent , prachtig ontbijt, veel fotos, uitleg over kasteel en de buurt , saluti aan Laura en we gaan weer op naar Casteleone, 543 km. Via de Adriatische kust, waar we na een lange rit stoppen in Rimini waar we op het strand de middagluch nuttigen...... bij Le Dolce Vita. Sandwich in de schaduw, zand tussen de tenen, .....this is life, 28 graden. Niet druk, weinig te merken van toeristen en leuk om hier weer te zijn, ik was 16 jaar toen ik hier voor het laatst was......weer verder via de autostrade. 32,5 graden. Rond 17.30 uur komen we bij onze B&B, op de boerderij, Azienda Agrituristica  San Maria Bressanoro....Een leuke aardige maar ontzettend lelijke vrouw laat ons binnen en leidt ons rond. Vraagt ons wanneer we willen ontbijten.....nou ....doe maar rond 9 uur. Ze geeft ons adressen waar we met korting kunnen eten en dus rond 19.00 uur gaan we op pad. Bij Trattoria Tre Rose, waar we heerlijk hebben gegeten, echt op zijn Italiaans met een aantal locals van de buurt....... zo nu nog even weblog bijwerken und wir gehen schlafen.....morgen op weg naar het Como-meer, ongeveer 2 uur rijden en we willen ook nog naar Bellagio, schijnt een leuke plek te zijn.

1. Diny:
    7 september 2013
    hallo, heb iedere dag bericht gestuurd. Wij genieten van jullie mooie berichten en verhalen. groetjes uit cuijk van diny en gijs
  2. Anja:
    7 september 2013