Lago di Como- Griante en Bellagio

7 september 2013 - Griante, Italië

8.00 uur wakker.... een later aan tafel, in een oude mooie schuur!, ontbijt goed verzorgd, achter ons zitten 4 oude Duitsers. Stelletje ballen...!!! Sjaak had er bijna genoeg van, ze stappen net op tijd op, waren maar bezig hoe goed het Germaanse Rijk is!!!! Maar ze zijn weg... Wij genieten nog en kletsen even met de vrouw die ons ontbijt verzorgd, lief mens, die ons gruwelijk verwent!!! Ik zie Anna al door de tuin lopen, knipt rozen voor in haar vaas. We kijken nog even in een andere schuur waar de lokale fotoclub exposeert, betalen en gaan op weg om 10 uur, tussenstop Milaan. Een half uur geleden was het 24,5 graden en nu al 26,5. Parkeren in Milaan en gaan winkelen, niet te lang, kost te veel geld hahahaha. 3 jurkjes, 1 paar schoenen en een top. Milaan is een grote stad, erg druk, we blijven dan ook niet lang....12.58, hoppa daar gaat ie weer en het is inmiddels 31 graden, bloedheet, we zijn trouwens allebei nog zo wit als wat, veel te heet om te zonnen, lang leven de schaduw!!! De laatste anderhalve dag was het landschap vlak, het leek wel of we door nederland reden, nu komen gelukkig de bergen weer. Het Como meer, prachtige route langs dit smalle lange meer, wij zitten in Griante, bijna helemaal bovenin links, precies tegenover Bellagio. Checken in en kopen een ticket, 300 meter vanaf onze B&B en gaan met de ferry/boot naar de overkant. Duurt ongeveer 10 minuten, de oversteek en aangekomen in Bellagio nemen we het eerste terras aan het water dat we zien en gaan heerlijk eten, bier en wijn uiteraard, hoeven niet meer met de auto hahaha.... Na lekker lang gezeten, lopen we door de mooie oude steegjes, winkeltjes, kopen wat souveniers en snuisterijen, pakken weer een terras drinken heerlijke cappucino, genieten van de ondergaande zon en elkaar!!!! Oja en die heerlijke ijs.... Terug met de boot....drinken wat op ons eigen terras, weblog bij werken, whatsappen met het hometeam en duiken het nachtleven in.... Morgen ontbijt tussen 8 en 10 uur, buiten op het terras aan het como meer...!!!! Ciaooooo