Op naar Zwitserland Dag 8 en 9 - 8 en 9 september

8 september 2013 - Tarasp, Zwitserland

Sjaak is al vroeg wakker en staat onder de douche om 7.30 uur, ik draai me nog een uurtje ... uhhh keertje om!! Is tenslotte zondag...rustdag. Spullen inpakken, lekker ontbijt binnen, want het heeft vsnnacht hier geregend aldus de zoon des B&B. Het is 22 graden, kleten nog met 2 Engelse dames en met een stel langs ons aan tafel, blijken het 2 Nederlanders uit Breda te zijn, leuk stel !  We rekenen af en gaan weer op weg. Naar Vulpera, puntje van Zwitserland, vlakbij LIechtenstein. Rijden nog een klein stukje langs het Como meer en draaien dan de tunnel in, voor ons staat een onbemande motor. Sjaak zegt nog: kiek nou. ....maar dan zie ik aan de andere kant van de weg nog een motor met 2 mensen erbij en 1 ervan holt weg en ik zeg: o daar is ie..... maar tegelijkertijd zien we dat de motor in de fik, de hens, staat. Tjonge.... voorzichtig dus !!! Na een uur rijden, wil ik mijn grote telelens pakken om een mooi plaatje te maken,.......huhhhhh, waar is ie? Oeps !!! laten liggen, uur terug rijden na geprobeerd om te bellen en verbazen ons dat dezelfde route maar dan in de tegenovergestelde richting ook prachtig is, je ziet dan weer andere dingen. Gelukkig de lens weer terug.....13.26 uur we rijden weer verder -25 graden. Lunch onderweg, heerlijk gegeten !!! nog even een tafelkleedje gekocht en weer verder.Grens bereikt om 14.30 uur.We klimmen hoger en hoger, 1427m, 1799m even uitstappen, auto open, steen inladen. Foei!!! We rijden door St Moritz, ski oord, mooie omgeving. 16.03 uur-17 graden 1417m hoogte, we zitten nu bijna bij onze bestemming, dichtbij Guarda. Arrive Vulpera, we checken in in dit prachtige hotel en na onze wandel/bergschoenen aan, gaan we lekker wandelen i"in the mountains". O ja we zitten erg hoog, vandaar dat we toch wel na een tijd stuk zitten, goed eten en drinken is het advies !!! Zo gezegd, zo gedaan... We zitten duidelijk in een golf oord.....Mooi gebied. We kleden ons om en gaan heerlijk dineren, prachtig uitzicht, lachen ons een deuk om het meisje dat alles doet in het hotel, receptie, bediening enz. Steeds een ander jasje draagt ze...geweldig !!! Nog iets drinken in de lobby en we gaan slapen.

MAANDAG 9 september

8.00 uur staan we op, zonnetje schijnt wel wat bewolkt,11 graden, ik zie de gondeltjes alweer ver omhoog kruipen via de grote lift en we gaan ontbijten.We besluiten nog naar LIechtenstein te gaan en daarna naar onze laatste B&B in het Swartzwald en dan naar huis. Vermoeiend zo'n reis, maar zooooo leuk !!!! 9.45 uur weer op weg naar Liechtenstein. 10,28 uur -2065 m hoogte , prachtige omgeving, veel foto;s gemaakt, hoogste punt nog niet bereikt. Fluela Ospiz, prachtige route, ijs, sneeuw, 2832m hoogte, 5 graden en we stoppen, wat langer, genieten en ff lopen. 11.15 uur rijden we richting Davos. We rijden door veel tunnels oa Saaser tunnel, mooie routes tussen de Alpen. Rond 12.23 uur  19 graden komen we aan in de hoofdstad van Liechtenstein, Vaduz, centrum, lekker duur !!! Souverniers gekocht, kunstmuseum liechtenstein- helaas gesloten dus dan maar lunchen daar. Lekker rondgewandeld door dit staatje.  We rijden langs het slot van de vorst in Bergstrasse, die we op een gegeven ogenblik zien rijden in een Lamborgini. 14.32 u rijden we Liechtenstein weer uit... alarmcentrale belt, of we naar ons mam kunnen gaan kijken....nee dat gaat niet!!! Zonnetje schijnt, 19,5 graden, rond 15.00 rijden we langs de Bodensee,  15.55 richting Freiburg. Sjaak roept nog tussendoor: eigenlijk best wel knap van mezelf, ik maak weinig fouten tot nu toe......Ja schat, je bent de beste !!!!!!16.01 zoll duitse grens. 17.40 uur Aankomst Kirchzarten, wat een plaatje, mooie omgeving, prachtige B&B !!! Aardige leuke vrouw, die ons rondleidt. Wat een leuke plek om onze vakantie af te sluiten, ik reserveer meteen een tafeltje voor 2 in het restaurant voor vanvond. We gaan nog een uur heerlijk de omgeving verkennen, wandelend... Daarna heerlijk eten, Sjaak drinkt bier en ik een heerlijke Riesling. Roos belt nog tijdens het eten en ik bel haar op een later tijdstip even terug, kletsen wat, face-timen en gaan heerlijk slapen.